I want to take a breath that's true






fadetoblack


förra veckan hade jag solen i ögonen då jag var på väg hem i bara tshirt. idag piskar vinden mig kallt i ansiktet, trots både halsduk och mössa. då frös jag inte, nu sitter jag här i 4 tjocka tröjor och undrar varför allt gick så snabbt. utanför mitt fönster sliter hösten av alla löv den får tag på, ända tills det bara blir trädskelett kvar.
jag vill bara slippa undan allt grått, mörkt och kallt. fly till ett sommarparadis. jag skulle komma tillbaka när sverige vaknat. men det är så, alltid ska frostnätter och isvindar stjäla sommaren.
jag tog till ett kärt knep. jag shoppade. jag höll hösten på avstånd för en stund.

-M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0