Well let me tell you something, all that glitters ain't gold

your favorite place

jag trivs när jag är ute och reser, när jag är får känna mig fri och när jag får ha dem jag gillar omkring mig. det skulle vara svårt att peka ut en specifik plats på kartan och säga att här vill jag alltid vara. för mig handlar det mer om vilka som finns omkring. jag tror inte att det räcker att hitta en tropisk paradisö mitt ute i det turkosa, om man inte har folk som får en att leva omkring sig. i nästan alla fall så gör människorna precis allt. visst finns det platser som får mig att känna mig sådär extra fri. som när värmen kommer och bilen blir fullpackad för juni, juli och augusti. att gå ner till hamnen man känner så väl, sitta på den gamla träbryggan med solen i ögonen och bara vara. att hoppa av bussen en julinatt och gå barfota hem längs den varma asfalten. skratta och leva i sommar. eller när alla vänner är samlade och man sitter på golvet och skrattar i takt under en dimmig förfest. för det är nog så, en plats är ingenting utan dem eller den som får den att lysa.


-M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0